tisdag 29 januari 2013

& Other stories vår/sommar 2013.

Ännu en ny modekedja, behöver verkligen världen det? H&M vill få oss tro det. Nu satsar de stort på det nya varumärket & Other stories – med budskapet att kunden ska bli kreativ.
I nästan två år har det viskats om Hennes & Mauritz nya stora modesatsning. Spekulationerna satte i gång på allvar hösten 2011, när svenska designstjärnan Behnaz Aram lämnade Whyred för att sättas på det hemliga projektet. Kort därefter snodde de även Acnes populära skodesigner Nicole Wilson. Det stod snart klart att det var ett nytt varumärke som låg i startgropen, ett helt nytt koncept som ska komplettera H&M:s varumärken COS, Weekday, Cheap Monday och Monki.
Men i en värld där det redan finns för mycket prylar, helt säkert alldeles för mycket kläder och där gata efter gata i världens storstäder blivit shoppingstråk för stora varumärken, vad kan tillföras som är nytt? H&M ger oss sitt svar nu. Under våren 2013 öppnar modekedjan & Other stories butiker i sju europeiska städer och onlineshop i tio länder. I Sverige öppnar första butiken på Biblioteksgatan 11 i Stockholm. Här kommer vi att hitta allt i ytans abc: kläder, smink, doft, hudvård, accessoarer och skor.

Jag älskar kollektionen!! Kan knappt vänta tills den släpps, hoppas det kommer bli bra någorlunda priser för jag har en känsla av att det är mycket som jag kommer vilja ha!!

Favoriterna är bh på bilden längst upp och platåsandalerna.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar